Thursday, October 11, 2007

Good morning

When I was a little girl lilac was in abundance in La Frette . La Frette is a place outside Paris in France; this is were my parents bought a house just before world war II, and continue to have there apartment in Paris.

Every years, one day in the month of May we had in La Frette a parade called " La Fete du Lilas", floats with only lilac, full of lilac who parade in the street. When theses thoughts come to my mind I can remember the fragrance who was all around us.

As I continue to write my book, I have been ask to write some of my chilhood memories with my family and my brother.Sometimes beautiful memories come to my mind.

I thank you FATHER for my childhood, for letting theses memories come to me without pain neither regrets, but with joy, with peace and a thankful heart

" But seek first HIS Kingdom and HIS righteousness, and all this things will be given to you as well. " Matthew 6 : 33

YOU bring my childhood memories with love and peace. Each day I am amazed to see YOUR Grace in a very simple way in my life. Thank you LORD with all my heart.

In JESUS name
With love
Christie

Bonjour

Lorsque j'etais encore une enfant, le lilas etait en abondance a La Frette. La Frette est une place en dehors de Paris; c'est la que mes parents ont achete une maison juste avant la deuxieme guerre, mais en gardant toujours leur appartement a Paris.

Chaque annee, un jour pendant le mois de Mai, c'etait " La Fete du Lilas" nous avions un defile de chars couvert de lilas, pleins de lilas. Quand ses pensees me viennent a l'esprit, je me souviens de ce parfum qui nous entourais.

En continuant d'ecrire mon livre, il m'a ete demande d'ecrire quelques souvenirs de mon enfance avec ma famille et mon frere. Quelque fois de beaux souvenirs me viennent a l'esprit.

Je te remercie PERE pour mon enfance , et de laisser ses souvenirs venirs a moi sans avoir de peine et sans regrets , mais avec joie , paix, et un coeur qui TE remercie.

" Cherchez premierement SON Royaume et SA Justice, et tout cela vous sera donne
par-dessus" Matthieu 6 : 33

SEIGNEUR , TU amenes mes souvenirs d'enfance avec amour et paix . Chaque jour je suis emerveille de voir TA Grace si simplement dans ma vie. Merci SEIGNEUR de tout mon coeur.
Au Nom de JESUS
Avec amour
Christie